DiSC gedragsvoorkeursstijlen

DiSC workshopIk wil je vertellen over gedragsvoorkeursstijlen,
omdat het je helpt je eigen sterke kanten te waarderen.
Andere mensen beter in te schatten en te begrijpen. Juist de verschillen tussen mensen te benutten. Maar vooral om met DiSC ook écht aan de slag te gaan – DiSC Doén !

DiSC is geen test of gedragsbeschrijving om mensen in hokjes te plaatsen, maar juist een toegankelijke tool die handvatten biedt in het (h)erkennen van jouw eigen persoonlijke voorkeursstijlen, jouw eigen wijze van communiceren in privé situaties én op je werk. En brengt daarmee juist de diversiteit van mensen in kaart.

Kort en bondig komt het hier op neer: Het DISC model brengt voorkeursgedrag, sterke kanten en communicatie in kaart. Dit wordt samengevat in vier hoofdstijlen, namelijk D, I, S en C.

DiSC zorgt voor een open communicatie, helpt conflicten op te lossen en te verminderen, versterkt relaties en de samenwerking in teams, vergroot effectiviteit in de verschillende lagen van een organisatie en het is goed inzetbaar bij werving en selectie procedures.

De kracht van het DISC model zit in zijn eenvoud zonder af te doen aan de complexiteit van mensen.


WAT BRENGT DISC IN KAART ?
  • Hoe je omgaat met problemen en uitdagingen
  • Hoe je anderen beweegt en overhaalt tot jouw standpunt
  • Hoe je omgaat met veranderingen in je omgeving
  • Hoe je omgaat met regels, details en procedures

Samenvattend kunnen we zeggen dat DiSC een model is, dat de gedragsvoorkeuren van mensen terugbrengt tot een begrijpelijk geheel.

In het dagelijks leven kun je verschillende gedragsstijlen observeren. Als je nadenkt over je collega’s, vrienden of familieleden, ontdek je hoe verschillende soorten gedrag‐ en communicatiestijlen zijn waar te nemen.
De meeste mensen maken gebruik van twee stijlen.


WORKSHOP DISC

In een workshop van 1 of 2 dagdelen neem ik je mee in de DiSC voorkeursstijlen.

Je gaat ontdekken wat je eigen voorkeursstijl is en hoe jij zelf communiceert.
Hoe je collega communiceert en hoe je elkaar daarin kunt versterken.
Maar ook hoe communiceren jouw klanten en hoe kan jij daar op aan sluiten.

Wil je je eigen persoonlijke profiel samenstellen – dat kan.

Meer weten?
Bel of mail mij – ik denk graag met je mee.


Terug naar het BEGIN

Advertenties